Ni aku nak sambung cerito pasal kereta aku yang accident aritu...

Ni perbualan aku dalam telifon pas accident (kat opis)

Aku : Assalam... kak, ni iesham ni.... emm nak discuss ngan akak pasal kete tadi...
Akak : Ha apo dio?
Aku : Camni la kak.. petang ni atau sabtu pagi esok eden bawak akak g bengkel tgk camne???
Akak : Ala... sabtu akak takleh la... akak ade kelas... engkau g je la kedai tu... nanti kau bawak je bil datang jumpe akak... selalu ko g bengkel mano?
Aku : Tak tu lagi nak anta bengkel mano... nanti den servey dulu... akak bayar yo... Ok la kak, nanti apo2 den fon akak balik.

Ekkkk... senang je camtu je conversation kite org... tapi dalam hati aku... orang tuo ni nak mengelak la tu... takpo.. nanti aku bawak bil ko tak bayar siap ko..

Lepas tu aku pn call la laki aku bagi tau pasal kereta accident (aku tak call dia past accident cz dlm mase yang same bateri aku kong.. kat opis baru aku cas... tak teragak plak nak call dia dulu... aku call akak tu dulu)

Aku : Assalam... abang nak bagi tau sesuatu ni... (dalam hati dupdap2)... tapi abang jangan terkezut n marah pulak...
Abang : Emm... ape dia?
Aku : Emm... tadi kereta accident...
Abang : Katne? teruk ke?
Aku : Kat simpang nak kuar rumah... tak teruk sangat tapi bonet depan terjunkit la juga... (aku pn story mory la ape yang terjadi n macammane terjadi)
Abang : Abis tu dia (akak) tu nak bayar tak?
Aku : Dia suruh bawak g bengkel dulu... nanti resit bagi dia...
Abang : Boleh caya ke? kang dia tak nak bayar....
Aku : Ekk.. bayar kot... lagipn kenal dia tu sape , rumah kat ne..., nanti bile nak bagi resit abang la pegi bagi kat dia... mesti dia segan ckit ngan abang... (bagus tak ayat aku) kalau ngan sayang macam2 plak alasan dia....
Abang : Dah tu kereta nak hantar workshop bile?petang ni abang tak dapat la... laki aku ni keje kat KL
Aku : Emm..tgk la dulu... petang ni sayang nak tanye angah workshop mane... n nak tanye harga dulu... Kalau sempat hantar petang ni.. kalau tak pagi esok je la kite g...

Kebetulan petang jumaat tu aku ade meting jabatan... so balik keje aku g servey workshop ngan abang ipar aku..

Kat workshop ??///

Aku : bos saya mau kasi baiki ni kereta sudah kemik la..
Pomen : Ooooo ini ka? u mau ketuk ke mau kasi tukar sekeping?
Aku : Kalau ketuk harga berapa? ni cat nanti tertanggal tak? kalau tukar pulak harga berapa?
Pomen : Ni kalau ketuk dalam.. rm185 tambah ni benda mau tukar (aku pun tak tau nak sebut ape... depan bonet depan gen2 ade benda alah ni warna silver - macam xseseri tepi bonet) ni benda sudah patah kalu u mau saya kasi order dulu... ni harga dalam rm95 so semua RM245 . Kalu u mau ganti ni bonet sekeping ini bonet harga dalam rm285 + harga tukar n ketuk itu dalam.. mau habis dalam... 400 @ 500 lebih juga la... tapi itu bonet kalau kaler tak sama u mau kasi cat pulak...

Aku pn minta la pandangan abang ipar aku... setelah dikira... kot akak tu tak mau bayar semua n kalau tukar bonet nanti nak kene cat... so akhirnya aku pilih ketuk je...

Aku : Boss...ketuk je la.. tapi u ketuk cantik2 ha... takut itu cat terkupik..
Pomen : Ok nanti saya kasi ketuk cantik punya...
Aku : Bos nanti dalam bil u kasi taruk itu harga itu barang silver juga ha... saya mau claim la...
Pomen : Oo... mau claim ka? itu orang takda datang?
Aku : Mau claim dekat itu orang yang langgar la... dia tak bleh datang... dia suruh bawak bil jumpa dia saja...
Pomen : Itu orang ada kenal ka?
Aku : Ha la... manyak kenal itu sedara juga...
Pomen : Itu macam banyak susah ha... tapi dia mesti mau bayar juga kan...

Dalam hati aku... kalau dia tak bayar siap la...

Kita tunggu entry.. seterusnya... adakah orang yang langgar kereta aku aka sedara aku tu akan bayar balik harga baiki kereta tu... TUNGGUuuuuu........

1 comment:

  1. ala siannya dah accident plak...harap2 settle la dgn baik.
    Insyaallah umi pun nak follow gak, tapi slalu sangkut kat Internet slow ya amat..kat ofis mmg tak leh nak access follower ni.don wori akan ku usahakan juga!

    ReplyDelete

Terima Kasih sudi singgah disini...