29 Januari - 1 Februari lepas aku sibuk bawa team netball aku join game open UM.

Aku ni nak kate pandai sangat main tak le...nak kate wakil sampai perigkat negeri k.... kebangsaan k... idak le juga... cume aku ni mmg minat sangat mai pemainan ni...

So masa hari pendaftaran n masa undian pasukan kami dimaklumkan ada 34 pasukan yang mendaftar IPTA/IPTS/POLITEKNIK/KOLEJ KOMUNITI . Dari 34 pasukan ni penganjur pecahkan jadi 8 kumpulan so dalam 1kump ade 4 pasukan cuma ade 2 kumpulan je yang ade 5 pasukan....

Masa cabutan undi tu ade yang kurang setuju berkaitan dengan pasukan yang akan masuk suku akhir cz kalau ikut keputusan penganjur awalnya yang akan pegi ke suku akhir ialah kelapan2 juara kumpulan sahaja... so mane2 pasukan yang berada di dalam kumpulan A, B, & C sure2 tak rase la nak main suku akhir coz dalam kump A ada UTM, kump B ada UM dan kump C ade UiTM yang dah diletak awal2 oleh penganjur supaya ketiga2 team pemenang rangking 1-3 netball masum ni tak bertembung dalam peringkat kumpulan... ade la beberapa kump mcm tak puas hati gak tapi bila dia kate game ni dibuat atas dasar nak cari bakat2 baru so... boleh terima la... tapi kebanyakkan pengurus pasuan nak pada peringkat suku tu naib juara n juara akan pegi...

Pihak penganjur bersetuju tapi ngan syarat akan akan ada undian semula balik...

Hasil dari cabutan kawan aku Cik Moon... so pasukan aku sunguh la bernasib BAIKkkkk... dimana kiteorg berada dalam kump A bersama2 UTM, MASOM (majlis sukan kolej2 komuniti), & UPSI

1st game kiteorg jumpa UPSI... kalah teruk...(PPD)5 - 23(UPSI) (ingatkan bleh menang... tapi budak2 kurang fit mase ni GS pn kurang menjadi) - takpela ni 1st game sejak 1month diorg training...

2nd game kiteorg jumpe ngan team otai... UTM... dari awal mmg dah tahu akan kalah... mane nak bandingkan team yang 1month baru wujud dengan team yang ade pemain kebangsaan... mase jumpa UTM ni aku suruh tgk budak2 aku cari pengalaman tgk cara pasukan lawan main.... Tapi ape yang membanggakan masa jumpa UTM ni... kiteorg takde la kalah teruk sangat.... (PPD)9 - 19(UTM) - TAHNIAH buat student2 aku...walaupun kalah :)

3rd or.... last game.. jumpe MASKOM... game ni pn aku harap2 sangat bleh menang... tapi tak tau mane silapny... kai kecungang jua... dengan keputusan jaringan gol hanya berbeza 1 mata sahaja...

So kepada ahli pasukan ku... Tahniah... walaupun anda KALAH.... tapi saya tahu kamu semua dah buat yang terbaik... so lepas ni kita kan teruskan training kita seperti biasa... gunakan pengalaman yang awak dapat masa perlawanan sebelum ni...perbaiki skill masing2... moga2 kita akan jadi JUARA pulak nanti...

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah disini...