Alfalfa: Raja Segala Tumbuhan

Bak kata namanya,  Alfalfa dikatakan satu istilah daripada Arab. Tapi secara saintifik alfalfa di beri gelaran sebagai Medicago Sativa. Alfalfa boleh diperolehi dari banyak sumber, dari daun, dan paling baik ialah dari akar yang jauh masuk ke dalam. Mengikut kajian, Alfalfa dikatakan mampu mengurangkan kadar kolestrol jahat LDL dalam darah, dan ini bolehmengurangkan risiko serangan jantung. Selain itu, alfalfa juga mempunyai banyak manfaat lain. seperti. yang ada dalam blog lyna noh.

    Banyakkan susu / Milk Booster 

    Sememangnya, ianya memang dikenali sebagai Milk Booster. Walaupun Alfalfa tidak diuji oleh ibu yang menyusukan anak, ianya memang boleh untuk menambahkan susu badan. Lagi lagi kalau Alfalfa shaklee ini di gabungkan dengan Energizing Soy Protein (ESP), memang bestlah katakan. Tapi nak remid kakak kakak, dan suami, jangan lupa abaikan konsep susu ibu ini. Shaklee bukannya milk booster semata-mata.

    Menguruskan Badan

    Yang nilah aku katakan, abang supersyazwan kita, yang kurus dengan mengambil Alfalfa sebagai detoks. Gabungan Alfalfa dan lecithin sememangnya bagus untuk mengawal berat badan. Selain itu kajian juga mendapati Alfafa membantu seseorang mengawal selera makan. Wife aku pun sejak ambil alfalfa, selera makan terkawal, dan membantu untuk menurunkan berat badan.

    Pantang Larang / Precaution

    Beberapa pantang larang, yang perlu diambil kira. Alfalfa Shaklee berbeza dengan Alfalfa lain, ianya bebas dan memang dikawal rapi pembuatannya, disemai dan bebas dari racun. Selain itu, orang mengalami SLE tidak boleh mengambil Alfalfa. Isu SLE ini memang hangat, termasuklah master Iffah. Ok SLE ni nanti kita cerita lain.

    Mengatasi Resdung

    Antara yang menarik lagi tentang Alfalfa ialah kebolehannya untuk mengubati penyakit resdung. Biasalah pagi pagi bangun hidung tersumbat, dan sebagainya.  Ramai pengguna berpuas hati, rasa lega hidung bila mengambil Alfalfa. Banyak juga testimonial resdung Alfalfa kalau rajin boleh google sendiri pengedar shaklee yang lain.

    Melawan Kanser dengan Alfalfa

    Cerita seorang Master Law , bekas pemberita  NTV7, sekarang ni dah buat  shaklee, muka makin sihat. Dia mengalami kanser, dan badannya hampir kurus, dan teruk. Rahsia dia pulih dari kanser ialah dengan mengambil Alfalfa, sebab masa tu VIVIX takda lagi kat Malaysia. Ada juga Master shaklee yang lain, menyarankan ambil alfalfa untuk kesihatan badan yang optimum.


    Alfalfa Shaklee Mahal Tak ?

    Kalau nak compare dengan Vivix, memang gilelah beza, tapi ianya memang bagus untuk kesihatan optimum, kesihatan total, menyeluruh. OKlah, nanti kita bincang lagi tentang vitamin shaklee yang bagus untuk kesihatan menyeluruh. Apa dia ye , rasanya ada tiga , oklah nanti kita bincang lagi.



    0 comments:

    Post a Comment

    Terima Kasih sudi singgah disini...