Masa aku belum kawin dulu, aku selalu tolong kakak aku jaga anak2 diorang. Kebetulan anak k.ngah aku memang mak aku jaga dari kecik lagi... jadi diorang memang sentiasa ade kat umah... Rib'ie, Nuha, Sumayyah... kecuali Syuhada nenek belah ayah dia yang jaga...

Bantal bucuk ni memang sinomin dengan kanak2, cuma ade juga yang mengantikan bantal bucuk ni dengan teddy bear, kain napkin dll....

Dalam ketiga2 anak buah aku yang mak aku jaga tu ade sorang ni feberet dia isap baju... depan baju tido dia tu ade gambar strawberry yang besar... mula2 kiteorang tak perasan tabiat dia ni... dah lame2 baru terperasan.. korang nak tau... gambar strawberry kat baju dia tu.. sampai nak berkulat di isapny.... Kalau kiteorang ambik dia marah menangis... bagi kain lain dia tak nak... Last2 abang ajoi aku ambik baju tu dan bakar depan dia... dia tengok la baju tu terbakar... pastu abang aku cakap kat dia baju dah takde... Yang aku heran ok pulak dia... takde marah bile tgk baju dia kene bakar... 

Nak dijadikan cerita... anak aku yang no2 tu pn ade tabiat yang same... punca dia berkepit dengan kain ni ialah sebab aku taknak bagi dia isap punting macam abang dia.. so biarkan dia isap jari...tapi mase tido aku letak letak la kain napkin sekali... mula2 ingat dia isap jari je.. upe2nye sambil isap jari dia akan hidu bau kain yang dia pegang tu...

Yang kelakar.. ade sekali tu dalam kereta... ingatkan dia buat ape.. upe2nye sebelum dia bau kain tu dia akan pusing2 cari bahagian yang dia bau best.. pastu dia isap kain tu cikit.. then baru dia isap jari kain tu dia bau... betuahnye anak... macam2..


Tagged:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah disini...