Ni la gruponye...bubur yang aku masak untuk Fathi...


Sudah nak masuk sebulan Fathi mula kenal solid food... Masa fathi 5 bulan mak aku dh sibuk2 suruh kasi fathi makan.... sebab dia tengok anak aku tu terkulat2 bile tgk orang lain makan... Tapi aku cakap kat mak aku.. sabor le dulu biar fathi 6 bulan baru mula kasi makan....

Masa minggu pertama kasi fathi solid food aku masakkn bubur kosong je dulu... aku masakkn nasi tu betul2 kembang.. sebelum kasi kat dia aku blend dulu bagi halus... takut tecekik pulak dia first time makan...
Reaksi fathi first time makan solid food sungguh teruja...(tapi takde pic. pulak).. dia makan bersungguh2 macam orang kelaparan pun ade..... Aduhai anak seronok mama tgk Fathi makan...

Dah masuk sebulan ni macam2 bahan aku campurkan dalam bubur dia... kadang2 nasi+carrot, nasi+potato, nasi+fish, ayam cingang pn aku dh penah buat....

Dah nak sebulan bagi fathi solid food baru aku teragak nak cari info resepi2... sebab aku rase makanan anak aku macam tak virety pulok..

And aku terjumpa la artikel yang cakap kalau baby dlm umur 6-7bln tak sesuai diperkenalkan dengan kekacang, makanan laut... takut ade alah.... Alhamdulillah...so far fathi takde alahan ape2...

Tapi info yang aku dapat dari blog sarakids ni mmg bagus.... n ingat nak cube campurkan nasi+buah2 pulak la... n jangan lupe campurkan susu ibu dalam nasi... (agak2ny lagi bersemangat le Fathi makan t....)

Nenek kata...dah tak larat nak angkat fathi sekarang....



Pantas sungguh masa berlalu..
fathi 7 month


Tagged:

0 comments:

Post a Comment

Terima Kasih sudi singgah disini...